Wymiana sworznia wahacza

Wymiana sworznia wahacza – W związku z wzrostem masy naszego samochodu a co się z tym wiąże sił działających na zawieszenie postanowiłem wymienić wspomniany wcześniej sworzeń. Wymianę sworznia wykonywałem z osobna na każdym kole. Jako pierwsze trzeba podnieść samochód lewarkiem i zabezpieczyć dodatkowym kozłem. Następnie ściągamy koło i wyciągamy zawleczkę zabezpieczającą, odkręcamy nakrętkę sworznia. Warto wcześniej najlepiej opukać śruby młotkiem i oczyścić szczotka drucianą nie nieodzowny tez będzie odrdzewiacz. Oddzielamy wahacz górny od zwrotnicy a samą zwrotnice odsuwamy na bok. Kolejną czynnością jest ściągniecie gumy osłaniającej mocowanej drucianym zabezpieczaniem oraz zabezpieczenia sworznia w postaci podkładki wyciętej w półksiężyc.

 

 

Następnie szlifierką kątową odcinamy dolną ruchomą część sworznia najlepiej jak najwyżej. Do wymiany sworznia używam prasy śrubowej ze względu na to ,że umożliwia ona wyminę sworzni i tulei zawieszenie bez konieczności demontażu wahacza. Potrzebowa będziemy tutaj 2 adapter montażowe stopniowane oraz specjalnie przeze mnie wyprofilowaną tuleje wykonaną z rury grubościennej. Warto tutaj wspomnieć ,że elementy gwintu i miejsca obrotowe warto dobrze nasmarować smarem maszynowy – nie należy używać odrdzewiaczy ani oleju w sprayu. Montaż należy zacząć od dokładnego oczyszczenia otwory. Następnie dobrze osadzić nowy sworzeń w gnieździe do samego wciśnięcia używałem tulei i adaptera zewnętrznego. W początkowej fazie montażu należy prasę dociskać z wyczuciem kontrolując by szła symetrycznie z gniazdem dzięki czemu unikniemy przekoszenia sworznia. Kolejną czynnością jest zabezpieczenia sworznia podkładką i założenie gumy osłaniającej mocowanej drucianym zabezpieczaniem – ja dodatkowo przesmarowałem element pracujący smarem o klasie NLGI2. Następnie łączymy wahacz górny z zwrotnicą za pomocą nakrętki którą zabezpieczamy zawleczką. Zostaje nam już montaż koła i po opuszczeniu pojazdu dokręcenie śrub (nakrętek) mocujących.

 

Dodaj komentarz